Η ουσία της τέχνης και το μέτρο

images5F4R5XBNΤον κύριο Κώστα Γεωργουσόπουλο δεν τον γνωρίζω προσωπικά . Τον έχω συναντήσει αρκετές φορές σε πρεμιέρες, κυρίως στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, σε κάποια σεμινάρια που παρακολουθούσα στους “Δεσμούς” και σε κάποιες παραστάσεις όπου παίζαμε έργα δικής του μετάφρασης και ερχόταν να μας μιλήσει για το έργο και τη μετάφρασή του . Ομολογώ ότι θα ήθελα πάρα πολύ να είναι Καθηγητής μου, αλλά δυστυχώς δεν είχα αυτή ως τώρα αυτή την τύχη.

Συναντώ  ανθρώπους του θεάτρου και όταν αναφερόμαστε σε αυτόν μου μιλάνε με τα καλύτερα λόγια – δεν έχουν άδικο αφού ο άνθρωπος αυτός αποτελεί μια “κινητή θεατρική Βιβλιοθήκη” . Είναι απίστευτες οι γνώσεις που έχει για το Θέατρο και ο τρόπος μου μιλάει και αναλύει τα πράγματα σε κάνουν να θέλεις να τον ακούς και να ρουφάς κάθε του λέξη . Αναμφισβήτητα είναι και μεγάλος ποιητής αφού έχει μεταφράσει αριστουργηματικά θεατρικά έργα .

Αν αποφάσισα να σας μιλήσω για αυτόν, είναι  γιατί θέλω να σας μεταφέρω μια διήγησή του,  την οποία θυμάμαι πολύ έντονα. Παρότι δεν μπορώ να θυμηθώ με ποια αφορμή μας έκανε αυτήν την αναφορά, ούτε τον τόπο που έγινε , πιστεύω πως  αξίζει τον κόπο  να τη διαβάσετε. Νιώθω την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις του :

 Κώστας Γεωργουσόπουλος :  ” ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΝΕΙ , ΝΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΙ , ΝΑ ΠΑΡΑΠΟΙΕΙ, ΝΑ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΗΝ ΥΜΝΕΙ,  ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ, ΝΑ ΤΗΝ ΤΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΞΙΩΝΕΙ ! “

images4471920TΓια να στηρίξει την άποψη του αυτή  μας ανέφερε ένα ανέκδοτο με τον μεγάλο Ιάπωνα ποιητή  Ματσούο Μπασό  (πληροφορίες για αυτόν θα βρείτε εδώ : http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%BF%CF%8D%CE%BF_%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%83%CF%8C )

Το ανέκδοτο αυτό αφορά όχι μόνο την ΟΥΣΙΑ της τέχνης αλλά μας βοηθάει να μην ξεχνάμε το ΜΕΤΡΟ

Κώστας Γεωργουσόπουλος :  ” Ο Μπασό, ο μεγαλύτερος μάστορας των «χαϊκού», αυτού του τρίστιχου σχεδόν ακαριαίου ως εικόνα ποιήματος της ιαπωνικής λυρικής διατύπωσης, είχε γράψει το εξής «χαϊκού»:

 «Ένα αλογάκι της Παναγιάς βγάλε του τα φτερά: …Μια άτρακτος».

 Αλλά την ίδια  νύχτα ο Μπασό έντρομος, αλαφιασμένος ξυπνάει και αρχίζει να χτυπάει το κεφάλι του στον τοίχο ελεεινολογώντας τον εαυτό του. Τον θεωρεί χυδαίο, φτηνό, αλλά κυρίως ανήθικο που τόλμησε να ταπεινώσει στην ποίησή του τα πλάσματα της φύσης και του Θεού. Και μέσα στην έξαψη και τα δάκρυα της μετάνοιας διόρθωσε το χαϊκου του:

«Μια άτρακτος βάλε της φτερά:…ένα αλογάκι της Παναγίας»!

imagesROENC9LUΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΜΑΣ !!!

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

 

This entry was posted in Personal, Θεατρο and tagged , , , by Christos Syriotis. Bookmark the permalink.

About Christos Syriotis

Απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Απόφοιτος της δραματικής σχολής Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη . Έλαβε μέρος ως ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις όπως : Άμλετ, Φοίνισσες, Ερωφίλη, Οιδίπους Τύραννος, Επιθεωρητής, Μάλα, Δείπνο ηλιθίων, Λυδία, Οι επισκέπτες, Γαμήλια δεξίωση, Ασκητική, Άμλετ comedy, Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μια ώρα, Μη γελάτε είναι σοβαρό, Χαρτοπαίχτρα, Μαύρη κωμωδία, Κύκλος με την κιμωλία, Ειρήνη, Party Time, Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν, Λαλαλώ και Ρεπετέ κ.α. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές συνεργασίες του με τους: Γιώργο Κιμούλη, Άννα Συνοδινού, Γρηγόρη Βαλτινό, Τάκη Ζαχαράτο, Πέτρο Φιλιππίδη , Γιάννη Νικολαΐδη, Νίκο Χαραλάμπους, Γιάννη Καραχισαρίδη, Andriew Visnevski, Ηλία Ασπρούδη, Γ. Κακλέα, Κώστα Σπυρόπουλο, Κωστή Καπελώνη κ.α. Εργάστηκε σα βοηθός σκηνοθέτη σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις και το 2004 διασκεύασε και σκηνοθέτησε σε πρώτη παγκόσμια θεατρική μεταφορά το έργο του Νίκου Καζαντζάκη Ασκητική. Το 2013 έγραψε και παρουσίασε στην σκηνή το έργο: «Τι κοιτάτε, ρε ;» Έχει λάβει μέρος ως ηθοποιός σε αρκετές δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές ενώ δανείζει τη φωνή του σε πολλές μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες ,ντοκιμαντέρ και διαφημιστικά . Εργάστηκε για χρόνια σαν ραδιοφωνικός παραγωγός παρουσιάζοντας την αφιερωματική εκπομπή αναμνήσεων " τι μου θύμισες τώρα"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *